Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.09.2014 13:24 - Нищо особено
Автор: vanyavanya Категория: Поезия   
Прочетен: 1264 Коментари: 2 Гласове:
4

Последна промяна: 06.07.2016 22:12

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Как мина денят ми ли?

Нищо особено,

мернах дух,

надничащ от къща,

срещнах убит от мъка човек,

в магазин „Плодове, зеленчуци“ купих си вестник - 

в него: празнуваха

скорошни трупове

своя фалшив златен век,

някъде в края

почти като пъпка

сладникави стихове

от начеващ поет,

уж новини,

а пък втръснали вести - 

парното съди човешкия род...

 

Как мина денят ми ли?

Нищо особено,

в службата

даже

не ме забелязаха,

толкова много

за вършене имах,

дворчета куци

по пътя към вкъщи,

блокът панелен

и хлябът,  мухлясващ в найлон...

И чувах пак вятъра

как репетира край пейките

с бутилките празни

своя нощен живот.



Тагове:   дом,   хляб,   реалност,   дух,   ежедневие,


Гласувай:
4



Следващ постинг
Предишен постинг

1. donchevav - Харесва ми начинът, по който опи...
28.09.2014 14:19
Харесва ми начинът, по който описваш сивото ежедневие, убиващо всеки порив за заява на собственото аз, на човешката ни идентичност, изследвана в магазина и в службата, на двора и на улицата, в парка и в дома. Тъжно звучи дефиницията на родното пространство: "към вкъщи,блокът панелен и хлябът, мухлясващ в найлон..." Материалното ("убит от мъка човек") и духовното ("дух, надничащ от къща") мъртвило са безсилни да сътворят нещо ново, те не мога да родят даже истинска новина във вестника, където "празнуват скорошни трупове своя фалшив златен век"; нито пък да дадат живот на нормално развито изкуство ("почти като пъпка сладникави стихове от начеващ поет"). Парното и вятърът стават два контрапункта на това сиво, безлично, мъртво ежедневие, в което е принуден да живее депримираният индивид. :))))))))))))))))
Извини ме за този прочит на стихотворението - исках да покажа какво горе-долу виждам в него, защо го харесах! Поздрави!
цитирай
2. vanyavanya - Трябва само да се радвам
28.09.2014 15:05
на този прочит... Благодарна съм, че има кой да "чете" така нещата... Поздрави!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: vanyavanya
Категория: Поезия
Прочетен: 454647
Постинги: 489
Коментари: 438
Гласове: 2556
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930